Helpdesk software voor e-commerce stroomlijnt uw supportprocessen en zet klantenserviceverzoeken om in tickets. U heeft snel en eenvoudig toegang tot relevante klantinformatie.
Dit systeem helpt bedrijven om klantenserviceverzoeken eenvoudig en snel te beheren. Het is ontworpen om de relaties met klanten te verbeteren en efficiënte ondersteuning te bieden via meerdere kanalen. Laten we het proces in meer detail bekijken. Een klant maakt een supportticket door een verzoek in te dienen via een webformulier, e-mail of telefoon. Het wordt geanalyseerd en krijgt een uniek nummer.
Vervolgens wordt het ticket toegewezen aan een klantenservicemedewerker. De specialist kan het ticket bekijken en beheren vanaf een gecentraliseerd dashboard. Ze kunnen aantekeningen toevoegen, het ticket aan een andere persoon toewijzen of doorsturen naar een hoger niveau team.
Een dashboard maakt het proces van probleemoplossing sneller en productiever. Helpdesksoftware stelt klantenservicemedewerkers in staat om samen te werken aan supporttickets. Het omvat een selfserviceportaal, waar klanten antwoorden op hun vragen kunnen vinden. Dit kunnen ze doen via een kennisbank, veelgestelde vragen en forums. Dit kan het aantal supportverzoeken dat medewerkers handmatig moeten behandelen, verminderen. U kunt dit systeem integreren met uw website, CRM of orderbeheersoftware.
Functionaliteiten
E-commerce klantenservice software
Ticketbeheer
Beheer en volg klantenservice-tickets
Tickets toewijzen aan medewerkers
Ticketverdeling naar de juiste agenten
Klaar-om-te-gebruiken antwoorden
Gebruik vooraf gedefinieerde antwoorden voor veelvoorkomende problemen
Aangepaste tickettemplates
Aangepaste sjablonen voor verschillende scenario’s
Klantfeedbackbeheer
Verzamelen en analyseren van klantfeedback
Probleembeheer
Identificeer en los de onderliggende oorzaken van problemen op
Tracking en analytics
Volg belangrijke metrics en prestaties
Call routing
Routeer oproepen naar de juiste agenten
Ticketprioritering
Stel prioriteiten voor tickets op basis van urgentie
Scherm delen
Deel schermen voor remote probleemoplossing
Escalatiebeheer
Escaleer complexe problemen naar een hoger niveau support
Integratie van communicatiekanalen
Integratie met verschillende communicatiekanalen
E-mailbeheer
Behandel klant-e-mails efficiënt
Ticketoverdracht
Verplaats tickets tussen agenten voor oplossing
Ticketdeflectie
Leid klanten naar selfservice-oplossingen
Individuele ticketwachtrijen
Organiseer tickets voor efficiënt beheer
Assetbeheer
Volg en beheer IT-assets
Servicecatalogus
Een gecentraliseerde opslag van diensten
Kennisbank
Een selfservice kennisbank voor klanten
Selfservice capaciteiten
Stel klanten in staat om problemen zelfstandig op te lossen
Integraties met derden
Verbind met andere tools voor naadloze workflows
Meertalige ondersteuning
Ondersteuning in meerdere talen
Chatbotintegratie
Automatiseer routinematige vragen met chatbots
Ticketautomatisering
Automatiseer repetitieve taken voor snellere oplossingen
Tijdregistratie
Volg de tijd die aan elk ticket wordt besteed
Live chat integratie
Bied klantenservice in real-time
Team samenwerkingsfuncties
Faciliteer teamwork en kennisdeling
Projectbeheer
Projectplanning, uitvoering en monitoring
Multi-channel ondersteuning
Ondersteuning via verschillende kanalen
Oproepopname
Neem oproepen op voor kwaliteitsborging en training
Ticketindieningsformulieren
Eenvoudige ticketcreatie voor klanten
Rolgebaseerde toegang
Beperk toegang tot gevoelige informatie
Bestanddeling
Deel bestanden met klanten en agenten
Website-integratie
Integreer supportfuncties direct in uw website
Werkproces
De ontwikkeling van e-commerce klantenservice software bestaat uit verschillende fasen, waarbij elk team aandacht besteedt aan integraties met andere e-commerceplatforms.
1
Projectplanning
We schatten taken in, plannen onze middelen en stellen prioriteiten vast.
Team:
Projectmanager
2
Businessanalyse
We analyseren het huidige platform van de klant, zoeken naar verbeterpunten en creëren taakomschrijvingen.
Team:
Projectmanager
Business Analist
3
UI/UX-ontwerp
We creëren interfaces voor verschillende gebruikersgroepen.
Team:
Projectmanager
Business Analist
UI/UX Ontwerper
4
Back-end ontwikkeling
We ontwikkelen de serverzijde.
Team:
Projectmanager
Business Analist
UI/UX Ontwerper
Back-end Engineers
Manual QA Engineers
5
Front-end ontwikkeling
We ontwikkelen de gebruikerskant.
Team:
Projectmanager
Business Analist
UI/UX Ontwerper
Front-end Engineers
Manual QA Engineers
6
Integraties
We analyseren de systemen die geïntegreerd moeten worden en implementeren tweezijdige integraties.
Team:
Projectmanager
Business Analist
UI/UX Ontwerper
Front-end Engineers
DevOps Engineers
7
Testen
We voeren handmatige, geautomatiseerde, unit- en integratietests uit.
Team:
Projectmanager
Manual QA Engineer
QA Automation Engineer
Back-end Engineers
8
Implementatie en training
We creëren trainingsmaterialen en implementeren de oplossing in de infrastructuur van de klant.
Team:
Projectmanager
Technical Writer
DevOps Engineers
Support Engineers
Onze klanten
We ontwikkelen grote projecten voor klanten in 27 landen, waarvan een aanzienlijk aantal op de Fortune 500-lijst staat.
Ons bedrijf is gespecialiseerd in projecten voor Retail & E-commerce
Wanneer heeft u Helpdesk Software nodig?
Helpdesksystemen zijn nodig wanneer een bedrijf een grote klantenbasis heeft en er veel vragen van klanten kunnen binnenkomen. Dit kan leiden tot hoge ondersteuningskosten, inefficiënte support en negatieve ervaringen en reviews. Het systeem zal in de volgende gevallen nuttig zijn.
Veel vragen
U heeft veel inkomende klantvragen
Laagwaardige antwoorden
Uw klanten ontvangen vaak geen bevredigende antwoorden
Multi-channel ondersteuning
U ontvangt vragen via verschillende kanalen
Lange wachttijden
De wachttijden voor klanten zijn te lang
Handmatige taken
De klantenservice omvat veel handmatige en repetitieve taken
Feedbackverzameling
U wilt klantfeedback effectiever verzamelen en analyseren
Klantprestaties
U wilt de prestaties van klanten volgen en verbeterpunten vinden
Diverse vragen
Klantvragen hebben betrekking op verschillende delen van de activiteiten van het bedrijf
Verschillende supportniveaus
U wilt multi-niveau ondersteuning implementeren
Verschillende supportrollen
Veel medewerkersrollen kunnen klantvragen beantwoorden
Optimalisatie van de stroom
U wilt de klantstroom vereenvoudigen zodat ze sneller antwoorden krijgen op hun vragen
Verhoging van de supportkwaliteit
U wilt de verkoop verhogen door middel van hogere kwaliteit van support
Ontwikkel een robuuste en gebruiksvriendelijke multi-channel klantenservice-oplossing door samen te werken met ons team van gekwalificeerde software-engineers.
Hier zijn onze antwoorden op enkele veelgestelde vragen over helpdesksoftware. Als u een andere vraag heeft over dit onderwerp, neem dan contact met ons op.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van helpdesksoftware?
De belangrijkste functionaliteiten van klantenservicesystemen omvatten ticketbeheer, een kennisbank, een selfserviceportaal, geautomatiseerde workflows, rapportage en analytics, en integraties met andere tools. De set van functies kan verschillen, afhankelijk van de specifieke projectvereisten.
Wat zijn de veelvoorkomende uitdagingen bij het bouwen van helpdesksoftware?
Bij het ontwikkelen van klantenserviceoplossingen kunt u te maken krijgen met verschillende uitdagingen, zoals het waarborgen van een naadloze integratie met bestaande systemen, het bieden van een gebruiksvriendelijke interface, en het implementeren van robuuste beveiligingsmaatregelen om gevoelige klantgegevens te beschermen.
Wat zijn de voordelen van maatwerk helpdesksoftwareontwikkeling?
Maatwerkontwikkeling stelt u in staat om uw klantenservice-software af te stemmen op uw unieke vereisten. Het helpt bij het waarborgen van optimale prestaties en gebruikerservaring, en biedt meer flexibiliteit en schaalbaarheid.
Deze website maakt gebruik van cookies
SECL gebruikt verschillende soorten cookies. U kunt alle cookies van de site verwijderen en blokkeren zoals beschreven in ons cookiebeleid.